Zwanger! Of toch niet…

Verwarrende titel, maar helaas is dit het voor ons ook op het moment. Ik weet eigenlijk niet eens waar ik moet beginnen…

Bij het begin dan maar. Omdat ik ter ondersteuning van een eventuele zwangerschap extra pregnyl heb gespoten (4x 1500ie op dag 0, 3, 6 en 9 na de terugplaatsing) is de mogelijkheid op een vals positieve test vrij groot. Om die reden ben ik al vrij vroeg begonnen met testen, zodat ik kon zien wanneer de pregnyl zou verdwijnen. 

Op deze foto kun je duidelijk het verloop hiervan zien, 17 juni heb ik de laatste spuit gezet. Dit is nog goed te zien op de test van de 19de. Echter zie je ook dat het 2de streepje steeds donkerder wordt bij elke nieuwe test/dag. 

Op 26 juni was mijn officiële testdag, ik had al enkele dagen klachten die 2 kanten op konden gaan: zwanger of menstruatie. Tot onze enorme vreugde bleken ook de testen (alle 3 haha!) op deze dag prachtig positief. Zwanger!


We konden ons geluk niet op, eindelijk krijgen we nog een kindje. Net als bij Eliah uit de laatste poging. De volgende dag heb ik heel blij naar Rotterdam gebeld. Alvast voorzichtig gefeliciteerd mevrouw, we maken met u afspraak voor 18 juli, voor een echo. Pff, das pas over 3 weken! Bij Eliah kreeg ik die ruim een week vroeger maar het verschilt per ziekenhuis dus nog even geduld. Ondertussen lieten we alles even bezinken en besloten om nog even niks tegen Eliah of wie dan ook te zeggen. Een week later hebben we wel mijn ouders, broertje en een paar mensen die dicht bij ons staan ingelicht, mijn ouders met cupcakes 😉


Uiteraard was de verrassing en vreugde erg groot en waren ze allemaal superblij! Inmiddels had ik ook een afspraak gemaakt bij de verloskundige én me aangemeld bij Moeders voor Moeders. Deze organisatie heeft zoveel voor ons betekend dat ik gewoon mee moet doen. Op de dag dat ik 6 weken was (06-07) kwam ze voor een intake en ben ik enthousiast begonnen met de blauwe flessen te vullen! Ook werd er bij deze intake een test gedaan en deze werd ook prachtig positief!


En hoewel de tijd voorbij leek te kruipen was het dan toch eindelijk 18 juli! Do en ik hadden allebei een dagje vrij genomen, om half 2 was onze afspraak. Dus eerst samen Eliah naar school gebracht en daarna zijn we richting Rotterdam gereden. Eerst lekker kneuterig de ochtend doorgebracht bij de Ikea in Barendrecht om vervolgens op het gemakje door te rijden naar het ziekenhuis. Uiteraard liep het een beetje uit maar uiteindelijk waren we om 13.50 uur aan de beurt. Vriendelijk arts, al vaker gehad, ze vroeg nog heb je ergens last van? Nou vrij weinig, ben heel erg moe en geen vrienden met mijn ‘dames’ 😉 op het moment. Verder wat hormonale buien waar vooral Do last van heeft 😂

Het zou sowieso een inwendige echo worden, met deze termijn kan het erg lastig te zien zijn uitwendig. Prima, dat is niet voor het eerst. Dus ik lig daar in de stoel, Do filmt ondertussen het schermpje, terwijl de arts de echo uitvoert. Ze moest even zoeken, en vervolgens zegt ze precies dat wat je niet wil horen: ik kan geen hartje(s) vinden… Er was wel een vruchtzak te zien, met iets erin. Maar dat wat er zat loopt zo’n 2 weken achter op schema. Volgende week nog een keer terug maar daar hebben we weinig hoop op dat er toch ineens iets zit. Ook de arts gaat ervan uit dat het niet goed zit.

Vandaag ben ik 8 weken, we hadden zo gehoopt om jullie allemaal veel beter nieuws te brengen. Ik ben zwanger, maar toch ook niet. Bij mij groei(d)en 2 prachtige embryo’s die zo ontzettend gewenst zijn en nu, nu moeten we weer afscheid nemen… 

Zwanger, maar toch niet… 💔

2 gedachtes over “Zwanger! Of toch niet…

Geef een reactie

