De laatste poging…

Daar gaan we dan, onze laatste kans om nog een baby te mogen krijgen… 27 mei ben ik gestart met spuiten.

image

image

Maar eerst nog even terug naar 13 april, toen hadden we een gesprek met de arts in Rotterdam. Ik stond al helemaal klaar om het gevecht aan te gaan met het protocol, omdat ik gewoon van mening ben dat de arts ook naar ons zou moeten luisteren. Nadat ik eerder al kwaad ben geworden omdat dat niet het geval was, was ik heel benieuwd naar dit gesprek. Maar wat bleek? De arts had mijn ‘tirade’ onthouden en was bereid om grotendeels mee te werken!

Wat dat inhoudt? Aangepaste medicatie om geen overstimulatie te krijgen, bij de vorige poging had ik 21 (!) eicellen. Nu gaan we voor max 8/10. Mocht er nu bij deze poging geen overstimulatie zijn, dan krijg ik ook nog hormonale ondersteuning na een terugplaatsing dmv pregnyl. In Gent is dat normaal maar in Nederland zijn ze niet overtuigd van het nut hiervan. Aangezien wij daardoor wel Eliah hebben gekregen, snap je wel dat het voor ons wel waarde heeft! Maar goed, ik mag het nu wel gebruiken 😊.

Omdat we eerst nog op vakantie zouden gaan hebben we besloten om de laatste poging uit te stellen tot na onze vakantie. Ik moet eerlijk zeggen dat deze periode van rust ons zeker goed heeft gedaan! Dus voorlopig gaan we positief deze poging in, en gaan we gewoon voor nog een kindje!

Dus, 27 mei gestart met spuiten. De eerste 3 dagen alleen triptofem, dat zorgt ervoor dat mijn cyclus stil komt te liggen en ik geen eisprong krijg. Op de derde dag komt daar de menopur bij, die stimuleert de rijping van eicellen, waardoor het aantal bruikbare eitjes en dus de kans op succes toeneemt. Na een dag of 10 moet ik op controle om te kijken of er al activiteit is in mijn eierstokken. Dat moest ik gisteren (4 juni) doen. Uit de echo bleek aan beide kanten 3 eicellen. Rechts 2 van ongeveer 16/17 mm en 1 van 13. Links 2 van 15/16mm en een heel kleintje. Het baarmoederslijmvlies was 8.5mm dus dat is ook prima.

image

*Deze echo is niet van mij, maar ter illustratie*

Morgen (6 juni) moet ik weer terug aan het eind van de dag. Gezien de grootte van de ei-cellen die ik zaterdag al had vermoed ik ergens tussen woensdag en zaterdag een punctie. Fingers crossed!

image

Geef een reactie

