Eskimo nr 3…

Na een mislukte terugplaatsing (tp) van een cryo begin februari, mochten we gelijk door voor de volgende cryo-tp. Die zou op 21 februari zijn, mits de ontdooiing goed zou gaan. Helaas was dat niet geval 😔 Vanwege de hormonen die ik moest spuiten hadden we nog een klein beetje hoop dat het spontaan zou lukken maar helaas…

Dus bij de volgende menstruatie gebeld naar Rotterdam dat we graag voor de volgende tp wilden gaan. Op 11 maart moest ik komen voor een startecho. Daar bleek ik een eicel van ongeveer 13mm te hebben. Nu heb ik deze eicel niet nodig, hij wordt alleen gemeten om in de gaten te houden wanneer mijn eisprong zou zijn en zo de optimale omstandigheden te hebben voor een tp 2 dagen later moest ik nog eens terugkomen, toen was dezelfde eicel gegroeid naar 16mm. Dus groot genoeg om te gaan inplannen! De volgende dag (maandag) moest ik dan hormoon spuiten die een eisprong stimuleert, zodat ik op de daaropvolgende zondag een tp zou hebben als het cryo goed ontdooit.

MAAR… deze keer heb ik (samen met Do natuurlijk) besloten om tegen het protocol in te gaan. Soms moet je gewoon naar je eigen gevoel luisteren als het ziekenhuis dat niet doet. Ik heb bij cryo’s altijd al het gevoel gehad dat ze te laat werden teruggeplaatst. Dat had ik in Gent al. Toen ik ze er daar uiteindelijk van overtuigd had en er 1 dag vroeger een tp was, bleek ik wel zwanger (miskraam). Omdat er in Nederland teveel wordt vast gehouden aan regeltjes heb ik nu dus zelf stappen genomen. In plaats van het hormoon spuiten voor een eisprong, heb ik het zelf in de gaten gehouden met ovulatie-testen. Die werd pas op donderdag positief, dus vrijdag eisprong. 4 dagen later dan hun zelf inplannen. Naar mijn idee heeft het embryo op deze manier langer de tijd om in te nestelen.

Weer een heel verhaal geworden zie ik maar vandaag hebben we ons laatste eskimootje opgehaald. De ontdooiing was goed gegaan en het had goed door gedeeld. Nu maar hopen dat het blijft plakken!!!

Geef een reactie

