Verwerking en betekenis

Al mijn tattoos hebben een betekenis, de band die ik met mijn oma had, de vriendschap met mijn 2 beste vriendinnen, de symboliek van het eeuwige leven op willen geven voor je grote liefde en de geboorte van Eliah ♡

Allemaal, behalve mijn allereerste. Dat was het chinese teken voor geluk en die liet ik zetten omdat dat op dat moment heel erg “in” was. Let wel: dat was zo’n 15(!) jaar geleden!

Na al die jaren in het medisch circuit had ik nu eindelijk het gevoel dat er wel betekenis
achter zat maar dat er nog wat bij moest. Lang heb ik daar niet over na denken, mijn geluk is mijn gezin. Mijn leven, mijn alles. Blijdschap, maar ook verdriet. Ik heb het chinese teken bij laten werken en er de geboortebloemen van Dominique (roos) en Eliah (gladiool) bij laten zetten. Maar ook 2 vlindertjes voor de miskramen…

image

Met dank aan Rinus van Fineline Tattoo in Middelburg, die al mijn tattoos heeft gezet. En mij op de een of andere manier steeds weer aan het huilen krijgt 😉 Nee dat is gekkigheid. Voor mij is dit een verwerkingsproces, en daar vloeien wel eens tranen bij…

Geef een reactie

