HCG -> vals positief…

Ik wilde even laten zien aan jullie wat die hormonen nou precies doen in mijn lijf. Dinsdag voor de punctie heb ik Pregnyl moeten spuiten. Hierin zit het zwangerschapshormoon HCG. Dit hormoon wordt gehaald uit de urine van zwangere vrouwen die dit belangeloos ongeveer 10 weken lang in kleine containers opvangen voor de organisatie Moeders voor Moeders. Dankzij deze vrouwen ben ik ook zwanger geworden van Eliah en heb ik dit toen met alle liefde ook gedaan!

De pregnyl moet ik ook nog spuiten na de terugplaatsing om een optimale situatie te creėren voor ons embryootje. Het nadeel van dit hormoon is dat je ‘vals positief’ kunt testen als je te vroeg test. Om jullie dit te laten zien heb ik het volgende gedaan: gister heb ik getest vóór ik de prik zette, resultaat negatief. Vanmorgen heb ik weer getest, na de prik dus, en zie: hartstikke “zwanger”!
image

Nu weet ik dat gelukkig zelf wel dat dit niet echt is, maar toch leuk om weer eens een positieve test te hebben 😉

Geef een reactie

