De 1ste punctie!

Na alle stress van gisteren gingen we toch wel wat zenuwachtig naar Gent vanmorgen. Want ondanks telefoontjes heen en weer tussen mij, Gent en CZ was het nog steeds niet duidelijk of we nou wel of niet dat voorschot moesten betalen….

We zaten om 05.45 al in de auto (om de files evt te ontwijken) en waren dus een half uurtje te vroeg. Toch maar gelijk naar de dagopname waar we te horen kregen dat alles in orde was met CZ. WOOHOO!!!

Dus, ingeschreven bij de dagopname en omdat we vroeg waren ben ik met Do meegelopen naar het lab waar hij nog even ‘wat moest inleveren’ 😉 Daarna ging hij nog even bloed laten prikken en ik ging alvast naar de wachtkamer. Daar liep het wat uit, moest er om 8 uur wezen en werd pas om 08.30 uur binnen geroepen.

Omgekleed in zo’n prachtige modieus operatieschort, jaja met open achterkant, en toen wachten op de zusters. Die kwamen even later voor het infuus/bloedprikken
image

en toen was het wachten tot ik naar de punctieruimte mocht. En dan duurt wachten best lang hoor! Maar gelukkig had Do daar wat op gevonden 😉
image

Om 09.30 uur moest ik nog een x naar het toilet van de zuster en mocht ik mee voor de punctie. Terwijl ik klaargemaakt werd, moest Do even wachten. Die mocht er bij als ik helemaal klaar was, erg fijn is dat. En tegenwoordig mag de partner bij het hoofdeind zitten ipv helemaal achterin een hoekje van de kamer.

Mijn roesje werd toegediend en ik werd verdoofd, met uitgebreide uitleg van de arts wat hij allemaal ging doen. Klonk ons allemaal erg bekend in de oren! 🙂 De punctie zelf ging erg soepel, ik ben alleen gehecht omdat ik wat bleef bloeden… Rond 10.00 uur was ik weer terug in mijn bed en mocht ik even slapen/bijkomen. We kregen wat te drinken en eten en verder was het gewoon wachten op de arts met de resultaten. Die kwam om 11.45 uur met de mededeling dat ze 9 eicellen hebben kunnen ‘oogsten’, dus helemaal niet slecht!

Nu nog hopen dat er mooie embryootjes uitkomen maar dat horen we morgen!!!

Wordt vervolgd!!!

Een gedachte over “De 1ste punctie!

Geef een reactie

