Proberen we het nog een keer…?

Het antwoord op de vraag van de bovenstaande titel is absoluut ja! En nu vraag je je misschien af waarop wij dan ja zeggen? Een 2de kindje…

Velen van jullie zullen wel weten dat we veel moeite hebben moeten doen om onze prachtige zoon te mogen krijgen. En toch was er heel snel weer de wens om voor een 2de te gaan. Middels dit blog willen wij jullie graag op de hoogte houden hoe het gaat, dat kan zijn tijdens een behandeling of pas wanneer deze is afgerond.

Dat gezegd hebbende, is dit ons verhaal…

Van de poging waaruit Eliah is ontstaan, hadden we nog 4 embryo’s over. Die hebben al die tijd in Gent in de vriezer gelegen. Als je al eerder een kindje hebt gekregen is het daar standaard dat je wacht tot je kindje een jaar is voordat je weer eventueel de molen ingaat. Ondanks dat wij al snel wisten dat we nog graag een 2 kindje wilden hebben we toch gewacht tot april van dit jaar om te bellen voor een afspraak.

3 mei was de grote dag! We hadden Eliah ook meegenomen, altijd leuk toch om te laten zien wat het resultaat is geworden 🙂 Eigenlijk was het gesprek weer snel voorbij, een samenvatting van hoe het in 2009 en 2010 is gegaan en hoe het nu zou gaan. Ook dit was voor ons een bekend verhaal, aangezien we dit ook al hebben gedaan na de 2de poging in 2010.

Omdat ik al halverwege mijn eigen cyclus zat konden we al heel snel starten. Bij de eerstvolgende menstruatie moest ik beginnen met medicatie. Dit zijn gewoon pilletjes om mijn eigen cyclus stil te leggen. Op 18 mei ben ik daar mee gestart en op 30 mei ben ik op controle geweest om te kijken of mijn baarmoederslijmvlies goed groeide. Dit is natuurlijk nodig voor een goede innestelling en moest minimaal 7mm zijn. Hoewel ik zelf niet het idee had dat het al goed was, bleek ik toch al een goede 8mm te hebben! Ik moest nu vanaf 2 juni extra medicijnen gaan gebruiken en op 6 juni zouden we dan een terugplaatsing hebben (mits ze natuurlijk goed ontdooien).

Zou het echt zo makkelijk gaan? Nee dus… Op 4 juni werd ik gebeld door het UZGent, ze hadden een fout gemaakt in hun planning waardoor ze te laat waren met het ontdooiproces en nu moest de hele poging afgebroken worden… Ja hoor, hebben wij dat! Er zat dus niks anders dan stoppen met de medicatie, wachten op mijn menstruatie en opnieuw starten *zucht*.

9 juni opnieuw gestart met de medicatie en op 18 juni weer voor controle. Wederom bijna 8mm slijmvlies en deze keer mocht ik dezelfde dag nog starten met de extra medicatie! Op 22 juni mochten we terugkomen voor een terugplaatsing. Toen we net onderweg waren werden we al gebeld dat de tp zowieso door zou gaan, de rest zouden we daar wel horen. Bij aankomst bleek dat 1 embryo het ontdooi-proces  niet had overleeft en de andere was van matig goede kwaliteit. Na de tp was het zover, de wachtweken… Die zijn denk ik het ergste, je heb al die tijd van alles geslikt (of geprikt bij een ‘verse’ poging) en dan ineens niks meer… 4 juli mocht ik bloed komen prikken, maar ’s morgens had ik zelf al getest en er kwam een héél licht 2de streepje tevoorschijn…. Zou het echt waar wezen??? We durfden het beide niet te geloven! Goed, naar Gent geweest en ’s middags zou ik al gebeld worden met de uitslag. Ik was gezellig met mama en Eliah in de stad toen ze belden met ‘goed’ nieuws, ik was wel zwanger maar de waardes waren vrij laag (32) dus dachten ze aan een late innesteling. Ik kon kiezen, of wachten op de echo-afspraak of nog eens bloed laten prikken over een paar dagen. Besloten om (in de eerste instantie) te wachten tot de echo, maar omdat het me toch niet lekker zat heb ik in het weekend zelf nog eens getest en die bleek negatief 😦 Voor de zekerheid nog een keer bloed laten prikken bij onze eigen huisarts en ook die bevestigde dat het helaas toch niet was gelukt…. Gent gebeld en gevraagd hoe of wat en die zeiden stop maar met de medicatie en wederom bellen als ik weer ongesteld was geworden zodat er weer een nieuwe poging gestart kon worden. Tenslotte hadden we er nog 2 in de vriezer!

Vandaag, 12 juli, opnieuw gestart met de medicatie. De 22ste mogen we alweer komen voor de controle-echo! Wederom zag alles er weer goed (en schoon van de vorige keer) uit, 27 juli was de tp gepland. Ik heb er 2 teruggeplaatst gekregen, er is ook assisted hatching op toegepast. Dat houdt in dat er met een laser een klein sneetje in wordt gemaakt zodat het wat makkelijker blijft plakken. Dat is toen met E.liah ook gedaan. 8 augustus mag ik bloedprikken. Op de ochtend van de 8ste heb ik weer eerst thuis getest, weer een héél licht streepje…. Geen goed gevoel over maar ja, toch maar naar Gent geweest. ’s Middags gebeld, een waarde van 10… dus in principe ben ik zwanger. De vorige keer was het 33 dus ik heb eigenlijk geen hoop dat dit goed zit. Maandag de 12de nog een keer wezen prikken, helaas…

En nu? Gaan we helemaal opnieuw starten, inclusief hormonen spuiten, puncties en potjes kwak inleveren! Want de wens is er nog steeds…

 

mvm

 

 

6 gedachtes over “Proberen we het nog een keer…?

  1. Wauw…ik snap je wens helemaal ondanks alles wat jullie moeten doorstaan.
    Spannend om jullie zo te mogen volgen, steunen en good luck wensen.
    Ga onwijs voor jullie duimen, blijf positief en in jezelf geloven.

    X

  2. ik vind het zo knap dat jullie het proces weer ingaan. maar snap het ook want als je ziet wat voor moois er van kan komen kan je de kans niet laten liggen:-).

    zal jullie heel de weg volgen en steunen.

    hvj xxxxx

  3. Het zal weer zwaar worden voor jullie, het is het allemaal waard, één blik van Eliah en je weet het weet, ik ben totaal niet gelovig, maar ergens is er een nieuw zieltje dat jullie zal kiezen om zijn of haar ouders te worden. Ik denk aan jullie ❤ Liefs Selma

  4. He hoi, wat gaaf! Ik weet exact waar je het over hebben natuurlijk, Quinten is er ook zo eentje (Haha) . Ik weet ook nog hoe moeilijk het af en toe kon zijn dus need to talk? Find me! Maar geweldig dat je deze ‘reis’ weer gaan ondernemen en hopelijk straks een mooi broetje of zusje voor de kleine man. We duimen mee. Grx

Geef een reactie

